Как да си изберем име на сайта

Ежедневно в Интернет се регистрират стотици хиляди имена на нови сайтове. Изборът на име първоначално изглежда проста задача, но като започнем да проверяваме именаткомбинациите между наличните букви и цифри, кактоа, които сме измислили се оказва, че вече са заети и затова трябва д авключим нашата фантази.

Най-добре е да отделите достатъчно време в началото за избора на точното име, защото ако сайтът ви стане популярен с едно име, после ще е трудно да го смените, без да изгубите потребители.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат при избора на име за вашия сайт:

1. Възможно най-кратко име

Името трябва да бъде кратко, за да може лесно да бъде запомнян и изписван. Колкото по-кратко име изберете, толкова по-лесно вашите потребители ще ви откриват в глобалната мрежа. С това правило обаче също не трябва да се злоупотребява, тъй като регистрирането на кратки, но безсмислени комбинации от букви едва ли би допринесло за популярността на вашият сайт.

2. Да се запомня лесно и да не предизвиква объркване при изписването

В България, поне за сега, трябва да се съобразяваме с факта, че най-разпространените имена на домейни се изписват на латиница. Много от буквите в българската азбука, като „й“, „ц“, „ч“, „ш“, „щ“, „ъ“ и други, могат да се изпишат по няколко начина с латински букви.

3. Името на сайта да дава представа за съдържанието на сайта и да бъде лице на вашия бизнес в интернет

Това е важно условие за улесняване на потребителите да открият сайта ви при търсене. Също и търсещите машини, като Google, Bing и др., да ви индексират и класират на по-добра позиция. В днешно време неразделна част от представянето на бизнеса е информацията в интернет. Името на сайта  дава  ценна информация за търсачките и е хубаво да се съобрази и от гледна точка на SEO оптимизацията (Search Engine Optimization – оптимизация за търсещи машини).

4. Разширението на домейна – .com, .net, .eu

Фирма DXN е запазила няколко домейна в директориите .com, .eu. За българският сайт ще е необходимо да си изберете един от тези сайтове, към който да си направите поддомейн (подсайт).

5.  Включете домейна в маркетинговата ви стратегия

В случай, че сайтът ви е бизнес ориентиран (например електронен магазин, онлайн медия, портал или представителен сайт на фирмата ви), най-добре изборът на домейн да бъде част от цялостната ви маркетингова стратегия. Включете домейн името или домейн имената, вземайки предвид какви имена на продукти ще налагате и с какво точно искате да асоциират фирмата ви вашите потребители.

 

Advertisements