Нормализиране ph на тялото

Знаеш ли какво е Алкално-киселинен баланс?

Алкалните и киселинните свойства, които притежава водната среда се измерват със скала наречена pH. pH представлява съотношението на позитивно заредените водородни йони и негативно заредените йони, в един разтвор. Тази скала е от 1 до 14, като 1 е много киселинна среда, 7 е неутрална, а 14 е силно алкална среда. Тялото ни е изградено предимно от вода, като повечето телесни течности и кръвта, трябва да са леко алкални – от 7,35 – 7,45. Нормалният баланс в тялото ни е леко алкален, но съвременният начин на живот, стресът и голяма част от храната създават киселинна среда, която е вредна за здравето. Киселинността предизвиква болести, изморява и състарява клетките на тялото ни. За да нормализирате алкално-киселинната хармония в тялото си можете да започнете да се храните по-добре, да пиете достатъчно вода, да се движите.

Как да измерим pH на тялото ни?

На пазара има ленти за измерване на pH. Продават се в различни био магазини или аптеки. С тях може да се измери алкалността на урината или слюнката сутрин веднага след ставане. Нормално е рН на урината да бъде в рамките на 6.0-6.5 рано сутрин и 6.5-7.0 вечер преди вечеря, а на слюнката от 6,8-7,2.

Клетките в нашия организъм произвеждат отпаден продукт, който също е с киселинене характер. Те се комбинират с алкалните минерали от тялото ни и се отстраняват. Ако обаче нямаме достатъчно минерали в тялото и тялото ни е подкиселено, то си набавя тези минерали от черния дроб, мускулите, сухожилията и костите.  Продължителното изразходване на минералите от организма може да доведе до ацидоза (повишена киселинност на телесните течности), чиито симптоми са лесна умора, вялост, отслабване на имунната и мускулната системи, болки в ставите, в мускулите, получаване на чести мускулни схващания, преждевременно стареене, затлъстяване, диабет, недостиг на енергия.

Киселинната среда е богата на протони, докато алкалната на електрони. Електроните обуславят среда богата на кислород, което осигурява доставка на достатъчно кислород навсякъде в тялото и задоволява нуждата на нормалните, аеробни клетки. В този тип среда не се развиват вируси, бактерии, ракови клетки и паразити. Когато средата ни е киселинна, тялото ни не получава достатъчно кислород, вместо процеса дишане протича процеса ферментация.  Това забавя метаболизма ни. Гъбите рейши са ценни именно с това, че са богати на органичен германий и доставят на тялото повече кислород.

Org germanii

Киселинната среда намалява кислорода в кръвта, отразява се на мускулните тъкани, артериите и вените, води до проблеми с кръвното налягане, възпрепятства метаболизма, уврежда клетките, намалява енергията, води до проблеми с холестерола и създава среда пълна с токсини.

Храните, които предимно консумираме в ежедневието си са киселинни и това води до подкиселяване на тялото. За киселинността в тялото ни допринася и стреса.

За да се предпази тялото ни от тези киселинни, то започва да трупа мазнини, в които блокира киселините. Работата на мазнините е да ни предпазят. В киселинната средата микробите се развиват много бързо и изразходват важните за нас хранителни вещества. Тялото остава гладно, защото не получава от ценните за него вещества и ни кара да ядем още и още, за да си ги набави.

При слабите хора, които по-киселинна среда, проблемите са същите, само че те не произвеждат мазнини, които да ги предпазят от киселините. Микробите отново изразходват важните хранителни вещества, тялото остава гладно и не може да натрупа необходимите му килограми, за да постигне здравословно тегло, с което да се чувства добре.

Ако се чудите защо не виждате резултати, когато тренирате, това пак е заради киселинността. Тялото няма достатъчно кислород, изживява стрес и се произвеждат още повече киселини, което води до блокирането им в мазнини.

Вижте още няколко полезни идеи за алкализация на средата, за здраве и повече енергия.

– Започнете деня си с голяма чаша вода със стайна температура, в която сте изстискали сока от 1 лимон. Макар цитрусите да са кисели, в тялото те се усвояват като алкалка храна. През деня пийте достатъчно вода (около 2 литра минерална или изворна вода), тъй като тя прочиства от отрови, които са кисели и вредят на организма ви.

– Направете си голяма зелена салата от маруля, лимонов сок и зехтин. Зелените храни са пълни с алкализиращи съставки като калций. Ако не обичате зелени зеленчуци, може да включите спирулината в ежедневното си меню. Тя съдържа много хлорофил, витамини и минерали и може да я консумирате във вид на зърнена закуска със спирулина Спирулина Сереали или във вид на таблетки.

– Вместо бисквити или снакс между храненията похапнете малко сурови неосолени бадемови или други сурови ядки. Те са пълни с алкализиращи минерали като калций и магнезий, които спомагат за баланса на кръвната ви захар.

– Храни се разнообразно. Приемай поне 15 различни  храни през деня, но не смесвай прекалено много храни в едно хранене. Ако трябва да ядеш храна, която е силно киселинна, добави храна, която е силно алкална, за да постигнеш баланс. Например свинската пържола може да се комбинира с голяма салата, включваща високо алкални зеленчуци според сезона. (сезонните зеленчуци се произвеждат в по-малки количества нитрати и така си спестяваш допълнителна работа на тялото за детоксикация).

-Сдъвквай храната си добре – оказва се, че основното храносмилане се извършва в устата (а не в стомаха) и слюнката има огромно значение в смилането на храната. Посредством рецепторите на вкуса се отделят съответните ензими, които спомагат за разграждане на съответния вид храна.

– Вместо обикновено краве мляко, което действа киселинно на тялото ви, пийте ядково мляко, което алкализира кръвта. Можете да го употребявате за смути с горски плодчета и спирулина. Подходящо е и соевото мляко Нутрижи, което съдържа добавен екстракт от рейши. Това го прави още по-полезно за целта алкално pH.

– Тренирайте да дишате дълбоко. Опитвайте се да излизате на чист въздух, за да вдишвате кислород, който действа алкално на тялото ви.

– Изградете си режим на хранене – може да следвате биоритмите на отделните органи и да се съобразявате, че до обяд тялото се чисти от токсините. Може до обяд да бъдете на чай и плодове. Според биоритмите, стомаха е в активна фаза от 12 ч. до 17 – 18 ч. Стремете се да издърпате вечерята преди този час, за да може стомаха да си свърши работата навреме. Поне веднъж седмично не яжте месо, а ако можете хранете се с вегетарианска храна по-често. Усвояването на месото оставя киселинни „следи“ в тялото ви.

-Може да си правите разтоварващи дни в седмицата или всеки месец да си правите основна детоксикация. Някой минават на вегетарианска храна, други си правят лечебно гладуване. Може спокойно да включите гъбите рейши в тази детоксикация. Ето една примерна схема – смесват се по 1/2 опаковки от младата и старата гъба рейши на прах или се взема една опаковка гъба рейши на прах. Добавя се 500 мл вода и се шейква добре. Пие се по 100 мл на всеки час, а между всеки прием се пие по 1 чаша с хладка вода. След като се изпият гъбите до края на деня се избягва твърда храна.

– Избягвайте храни със захар, тъй като тя е една от най-киселинните съставки, които консумираме. Заменете я с мед, стевия, агаве. Избяхвайте газираните напитки, тъй като за неутрализирането на 1 чашка газирана вода трябва да изпиете 10 чаши с вода.

– Кълновете са една от най-алкалните храни, на които да се насладите в салатата или като гарнитура. Освен това те съдържат ензими, които спомагат за обновяване на клетките на тялото ви.

– Яжте повече зеленчукови храни, но не прекалявайте с картофите. Освен това ги яжте сготвени на пара, сварени или печени, а не пържени, като не слагате много сол и масло. Вместо това употребявайте подправки и зехтин.

– Стремете се да хапвате 80 процента алкални и само 20 процента киселинни храни.

kiseli hrani

И двете са необходими за здравето на вашия организъм, тъй като твърде алкалната среда също не е полезна.

– Дъвчете добре всяка хапка храна. Храни се бавно и спокойно. Така ще може да  обработите достатъчно храната, за да не натоварвате храносмилателната система. Слюнката е алкална и това отчасти балансира киселинността на някои храни.

– Избягвайте полу-готови храни, тъй като те са пълни с изкуствени подсладители, химически съставки, консерванти за храната и оцветяващи съставки, които оформят силно киселинна среда в кръвта.

-Яж пълнозърнест хляб богат на фибри – хлябът, направен от брашно от ръж, лимец, заквасен с естесвена закваска (без мая за хляб) е най-полезен за организма.

-По време на хранене избягвай да пиеш вода, за да не разреждаш стомашните киселини и те успешно да се справят с разграждането на храната, обработката и усвояването й.

– За любителите на кафето искам да ги разочаровам, че и то е сред киселинно-образуващите напитки. Затова може да го замените с кафето с екстракт от гъбите рейши – така спокойно ще можете да се наслаждавате на любимата си напитка, без да се притеснявате, че въздействате в посока подкиселяване на тялото. Кафето с екстракт от рейши засища глада – гъбата е богата на много полизахариди и човек не изпитва вълчи глад.

-През целия ден може да се пие от чая Рейши Гано чай. От 1 пакетче се прави 4 литра чай и се пие по 2 литра на ден за детоксикация. Зеленият чай също подпомага балансирането на pH на тялото.  Засища жаждата през горещите летни дни.

Много важно да се постигне баланс, защото както прекалено киселинната среда не е полезна, така и прекалено алкалната не е.

– Намерете няколко минутки, за да релаксирате, особено преди сън, тъй като това способства за редуциране на киселинността.

– Тренирайте редовно и се движете минимум по 1 час на ден (без да се претоварвате), тъй като чрез потта се изхвърлят киселинните отпадъчни съставки от тялото ви.

 Тялото ни е интелигентна система. То има способността да се саморегулира и самолекува, ние само трябва да му осигурим благоприятна среда.
Отдели време и се погрижи за единствения ти и най-ценен дом – Тялото!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s