Профилактика на Дихателната система

respirotory_sys

Колко важно е дишането? Ние ядем, говорим, разхождаме се, мислим  и работим всеки ден. Всички тези дейности или движения, прости или сложни, може да се направят само с така нареченото „изгаряне на енергия“, което  протича с използване храната като източник на енергия и в присъствието на кислород.  Кислородът влиза в нашето тяло чрез вдишване, докато въглеродния диоксид, отровен продукт, произведен от нашия  метаболизъм се елиминира от тялото ни чрез издишване. Обменът на газове , което е от жизненоважно значение за оцеляването на клетките не може да се случи без правилното функциониране на дихателната система. Дихателна система се състои от устата, носа, гърлото, трахеята, белите дробове и диафрагмата .

Важно е да се поддържа здравословна дихателната система, така че можем да дишаме правилно и ефективно. Дишането снабдява клетките с кислород, за да се ремонтират, изграждат, да растат и да се размножават.

Заболявания на дихателната система

Дихателната система е много важна част от здравословния ежедневен живот. Това е мястото, където се обменя кислорода и въглеродния диоксид. Белите дробове трябва да функционират добре, за да се поддържа доброто ни здраве.

Някои общи заболявания на дихателната система включват:

Астма

При пациентите с астма, пътищата на дихателната им система са свръхчувствителни и когато се задейства пристъпа, дихателните пътища се свиват. Свитите дихателни пътища прекъсват притока на въздух и причинят проблеми в дишането. Астматичните атаки  (пристъпи) могат да бъдат предизвикани от тригери, като дим от тютюн, фабрични изпарения, препарати за почистване, инфекции, полени, прах, някои храни като миди, мляко и фъстъци, студен въздух  и т.н. Въпреки това тригерите, които инициират астматични пристъпи са силно индивидуални.

Остър бронхит

Остър бронхит се причинява от възпаление на бронхите, които са основните дихателни пътища на белите дробове. Възпалението обикновено се дължи на бактериална или вирусна инфекция. Когато дихателната инфекция е отслабила устойчивостта на индивида, симптомите на бронхит ще се появят като кашлица, задух, болка в гърдите, повишена слуз и умора. Острият бронхит продължава от четири до шест седмици.

Синузит

Синусите са кухи въздушни пространства в костта зад бузите, веждите и челюстта. Те отделят слуз, течност, която почиства бактерии и други частици от въздуха, който дишаме. Малки косъмчета помитат слузта от синусите да изтече навън през носа. Синузит означава, че са инфектирани или възпалени лигавиците на синусите. Претоварените синусни кухини водят до болка и възпаление. Острия синузит често започва като настинка, която след това се превръща в бактериална инфекция. Алергии, замърсители, назални проблеми и някои заболявания също могат да причинят синузит.

Пневмония

Пневмонията е инфекция на белите дробове, обикновено се причинява от вирус или бактерии. Трите чести причини са бактерии, вируси и гъбички. Можете също така да получите пневмония от случайно вдишване на течност или химикал. Най-често срещания тип на пневмония е пневмококова пневмония, бактериална инфекция, която представлява до една четвърт от всички случаи на пневмония .

Налице са лек тип пневмонии или по-сериозни, при които може да изисква хоспитализация в интензивното отделение . Възрастните хора и новородените под 2 -годишна възраст са особено уязвими по отношение на пневмониите.

Уелнес Съвети за Дихателна система

Не пушете

Привеждане в изпълнение на „Политика без цигарен дим“ в дома и  на работното място. Най-добре избягвайте и пасивното пушене в задимено помещение.

Води

Пийте поне 8 чаши вода дневно, за предпочитане хладка вода, за почистване и изтъняване на слузта в дихателните пътища .

Дръжте дразнителите настрана
Почиствайте дома си редовно, за да се отстранят възможни алергени като прах, акари, полени и др. Поддържайте чисти възглавници, одеяла и завивки .

Редовната физическа годност или дейности

Джогинг, бързо ходене, плуване, колоездене, скачане на въже, йога и други аеробни упражнения и физическа активност могат да направят сърцето и белите дробове по-силни и по-здрави.

Дишане

Да, дишайте, или по-точно, дълбоко дишайте, като извиете диафрагмата, а не  като извиете гръдния кош. То помага да се запълнят белите дробове с чист въздух, и елиминира въздуха, който е пълен с токсини и примеси от тялото.

Нашите препоръки

Освен практикуване на уелнес съветите по-горе, включете и някои здравни добавки в ежедневната си диета, които  работят най-добре за насърчаване на здравословна дихателна система. Една добра комбинация от продуктите, изброени по-долу упражнява синергичен ефект при поддържане на силна дихателната система :

Стара гъба рейши (ганодерма) RG

Млада гъба рейши (ганодерма) GL

 Кордицепс / Cordyceps

Кордипайн / Cordypine

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s