СПИРУЛИНАТА -СЪЩНОСТТА НА МАЙКАТА ПРИРОДА

ВАШЕТО ТЯЛО СЕ ПОДМЛАДЯВА, КОГАТО ДАДЕТЕ ПРАВИЛНИТЕ МАТЕРИАЛИ КЪМ КЛЕТКИТЕ.
    

 

 

 

Пирамидата на здравословното хранене е ръководство, разработено от Харвардското училище за обществено здраве, което предлага консумирането на определени количества от всяка категория храни, които човек трябва да се яде всеки ден. Здравословна пирамида на хранене има за цел  да бъде по-добър справочник по хранене, отколкото широко разпространената пирамида, създаден от Американското Министерство на земеделието.

 Новата пирамида има за цел да включи най-новите изследвания в диетичното здравеопазване, които  не са взети под внимание в справочника на Американското Министерство на земеделието от 1992.Оригиналната пирамидата създадена от Министерството на земеделието е била критикувана, че не се прави разлика между рафинирани зърнени храни и пълнозърнести храни, между  наситените мазнини и ненаситени мазнини,както и за това, че не поставя достатъчно акцент върху упражненията и контрола на теглото. Тя е разработена от Министерството на земеделието , а не на Министерството на здравеопазването и човешките ресурси.
 Пирамида на Здравословното хранене, проектирана от Harvard University
Ежедневната консумация на  мултивитаминни, мултиминерални добавки предлага един вид хранително подсигуряване, особено когато те включват допълнително количество витамин D. Въпреки, че мултивитамините не може по никакъв начин да заменят здравословното хранене, или да компенсират нездравословния начин на хранене, те може да попълнят липсите на хранителните вещества, които понякога може да засегнат дори хората, които внимават с какво се хранят. Вие не се нуждаете  от скъпи маркови или дизайнерски  витаминиSpirulina -та е натурален мултитамин, която отговаря на изискванията на USP (US фармакопея), организация, която определя стандартите за лекарства и хранителни добавки. В допълнение към здравеопазването на костите, има все повече доказателства, че получаването на допълнително витамин D може да помогне за понижаване на риска от рак на  дебелото черво и рак на гърдата. Стремете се към получаване на най-малко 800 до 1 000 IU (международни единици) витамин D на ден; В Spirulina естествено се съдържа  тази доза.
Дали спирулина съдържат антиоксиданти?
Да. 
Дали  е пробиотична храна?
Можете да се обзаложите!
Дали това е Нутрацевтик? Нутрацевтици – храни или част от тях, които имат специфично полезно влияние върху здравето както за профилактика, така и за терапия.
Естествено!
Дали е заредена с фитохимикали?
Всички видове. Тя съдържа съединения като фикоцианин , полизахариди и сулфолипиди, които подобряват имунната система. Тази суперхрана има най-забележителната концентрация на функционални хранителни вещества, известни някога в някаква храна, растения, зърна или билка.
Суперхрана се използва за описване на храна с високо съдържание на хранителни вещества и  фитохимикали, което може да предостави ползи за здравето, с малко свойства считани за отрицателни, такива като високо съдържание на наситени мазнини или изкуствени съставки, хранителни добавки и замърсители.
 Spirulina е категоризирана като суперхрана, която е невероятен източник на чист протеин, с 43% повече от говеждо месо. Чрез синтеза на слънчева светлина Spirulina  преобразува концентрирани количества на протеин по-ефективно, отколкото всяка друга жива храна. Ранни изследвания документират, че спирулина е безопасна за консумация от традиционните хора. Когато учените открили, че спирулината  нараства толкова бързо, като се получава 20 пъти повече протеин на акър от соята, те я нарекли храна на бъдещето. Spirulina е най-добрият източник на растителен протеин, с 65% по-високо съдържание, отколкото всяка друга естествена храна. И не само това, тя съдържа висока концентрация на витамини, минерали и други необичайни хранителни вещества.

1) протеин и аминокиселини

Водата е източник на живот; протеин е следващата източник на живот след вода.Градивните елементи на живота са протеини и аминокиселини. При сравняване на протеинови източници, следва да бъдат разгледани няколко критерия:
а) качество Амино киселина
б) Net усвояване протеин и използваема протеин
в) Protein смилаемост

а) амино киселина Качеството протеина

се състои от аминокиселини. незаменими аминокиселини не могат да бъдат произведени в тялото и трябва да бъдат предоставени в диетата. несъществени аминокиселини са необходими също, но тялото може да синтезира тях. Необходими са незаменими аминокиселини, както и достатъчно азот в храни, за да се синтезират несъществени аминокиселини. A протеин се счита за пълно, ако в него има всички незаменими аминокиселини. Spirulina е само, че пълноценен протеин.

Тялото изисква аминокиселини в определени пропорции. Ако храната е с ниско съдържание на една или повече аминокиселини, тези аминокиселини се наричат ​​ограничаване на аминокиселини, а тялото не може да използва всички аминокиселини напълно. Най идеално съотношение на амино киселини се намира в яйца. Всички други храни имат някои неограничаващи аминокиселини.

Ограничаване на аминокиселини в Spirulina са метионин и цистин, но е все още по-висок в тези аминокиселини от зърна, семена, зеленчуци и бобови растения, и по-висока в лизин от всички зеленчуци с изключение на бобови растения. Spirulina допълва растителен протеин и увеличава качеството на амино киселина, ако консумират в рамките на няколко часа на други храни. Над 100% от дневните нужди на есенциална аминокиселина за типичен възрастен мъж се доставят с помощта на едва 36 грама Spirulina, около 4 струпване супени лъжици.

б) Net използване протеин и използваем протеин

С други думи, био -avaibility на протеин е много от решаващо значение. Bio-avaibility представлява процент или рейтингова скала за това колко много телата ни могат да се възползват от определени източници на протеини . Трябва да знаете, че нашите органи и храносмилателната системи поглъщат някои протеини по-добре, отколкото други, а също и някои източници ще осигуряват по-високо аминокиселинен профил.

хранене тестове нареждат протеини от Net Protein Рециклиране (НОБ) стойността, определена от качеството на амино киселина, смилаемост (пропорция абсорбира от червата) и биологична стойност (съотношение relatined от организма). Сушени яйца (94) имат най-голяма стойност, следвана от млякото (70-82), рибата (80) и месо (67).Spirulina (62) е подобна на зърна и има по-висока NPU от ядки (2.5).

Чрез умножаване протеин количество от НОБ, ние определяме използваемата протеин като процент от състава на храната е. Spirulina е на второ място сушени яйца, и по-висока, отколкото някой от обикновени храни в формата, в която те обикновено са закупени.

в) Protein смилаемост

Spirulina е без целулоза в своите клетъчни стени, тъй като се състои от меки мукополизахариди. Това го прави лесно смилаем и асимилирани . Това е 85-95% смилаеми . Тази лесна смилаемост е особено важно за хората, страдащи от стомашно-чревния малабсорбция . Обикновено, много възрастни хора имат затруднения изваряване на сложни протеини, и са в ограничени диети. Смятат протеин спирулина е много лесно да се извари.

Spirulina е в сила за жертвите на недохранване заболявания като kwashiorkor, където способността на чревната абсорбция е била повредена. Като се има предвид за недохранени деца, е по-ефективен от мляко на прах, тъй като млечна киселина мляко може да бъде трудно да поеме.

2) Витамини – протектори 

на здравеопазването 10 гр спирулина сервиране (20 таблетки, или 1/3 унция) доставя богата профил на витамини имаме нужда.

а) Физически бета каротин (провитамин А)

Спирулина е най-богатият храната в бета каротин, 10 пъти по-концентриран от моркови. 10гр осигуряват забележителен 23000 IU (14 mg) на бета каротин, 460% на САЩ Daily Value (DV) на витамин А. Високите дози на витамин А може да бъде токсичен, но бета каротин в спирулина и зеленчуци са безопасни , защото човешките органи конвертирате бета каротина във витамин А  само когато е необходимо .

Витамин А е важен за поддържането на лигавиците и пигменти, необходими за зрението. Дефицитът на витамин А е един от най-сериозните болести, недохранване в развиващите се страни, което води до слепота.

Бета каротин има терапевтични ефекти , включително намаляване на серумния холестерол и винаги присъства риск от рак. През последните 12 години, здравните рак органи са публикували десетки изследвания, показващи, бета каротин намалява риска от всички видове ракови заболявания, включително на белия дроб, гърлото, стомаха, дебелото черво, стомашно-чревния тракт, рак на гърдата и маточната шийка.

Въпреки че бета каротин е най-известен, спирулина съдържа антиоксидант, богат комплекс от най-малко 10 каротеноиди . Тези смесени каротини и ксантофилифункция на различни места в тялото и минерали и фитонутриенти в спирулина. Това епо-ефективен от един изолиран , синтетичен бета каротин добавка .

б) Витамин B комплекс

Спирулина е най-богатият източник на B-12 , по-висока от телешки дроб, хлорела или морски зеленчуци. В-12 е необходим за развитието на червените кръвни клетки , особено в костния мозък и нервната система . Основно B-12 недостатъци, анемия и нервни дегенерация, са все по-често в модерните общества, тъй като B-12 е най-трудно да се получи витамин от растителни източници, вегетарианци са предприели за спирулина.

3 B-витамини B6, B12 и фолиева киселинно-помогне за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания . Най-новият независим рисков фактор за сърдечно-съдови заболявания е прекалено високи нива на хомоцистеин – не на холестерола . Противно на общоприетото схващане, холестерол не причинява сърдечни заболявания. Това е само един от многото маркери на заболяването. В действителност, това е напълно възможно да се получи инфаркт, дори ако имате „нормални“ нива на холестерола.

Учените са открили, че витамини В6, В9 и В12 може драстично по-ниски нива на хомоцистеин и намаляване на сърдечно-съдови заболявания.
Метилиране цикъл: С В6, 9 и 12 доставки, Хомоцистеинът ще бъдат превърнати в други полезни елементи в тялото
Хомоцистеинът се превръща в глутатион и MTHFR ензим
Но според изследванията, има определена възможност ще получи инфаркт, ако имате високи нива на хомоцистеин. Какво е това? Хомоцистеинът е производно на амино киселина, която е естествено в тялото си. Твърде голяма част от нея може да генерира свободни радикали , които увеличават нараняване на артериалните стениускорява окисляването и натрупването на холестерол в кръвоносните съдове , и постави на сцената за артериални и венозни заболявания, включително инсулт. 12

Една супена лъжица осигурява значителни количества от:
В1 (тиамин): 23% DV изисква за нервните тъкани
В2 (рибофлавин): 23% DV необходимо да получат енергия от въглехидрати и протеини
B3 (ниацин):. 7% DV необходим за здрави клетки

тъкан , различна витамини от група В, В6, биотин, пантотенова киселина, фолиева киселина, инозитол и витамин Е също присъстват в по-малки количества.

3) Естествено колоидни минерали

Водорасли поглъща много микроелементи, докато растях и тези минерали са добре усвояват от човешкото тяло. Нейната минерално съдържание варира в зависимост от това къде се отглежда и на минералите във водата.

Желязото е най-често срещаният минерален дефицит в световен мащаб, особено за жените, децата и възрастните хора. Жените на диети за отслабване обикновено не получават достатъчно желязо, и могат да станат анемични . Желязото е от съществено значение за силни червени кръвни клетки и здрава имунна система. Spirulina е богата на желязо храна, 10 пъти по-високи от обикновените желязо храни. 10гр доставят до 10mg на желязо, 55% от препоръчителната дневна стойност.

 
Плътността на хлорофил на този микро-водорасли е отлично при прочистване на черния дроб, нервната система и кръвта на нежелани токсини.
Присъстващите на цистеин две аминокиселини и метионин помощта в този процес на пречистване.
Хлорофила в спирулина е невероятно подобен на хемоглобина в организма. Той е отличен за анемия и помага за изграждане на кръвта.
Наличието на синьо полипептид, фикоцианин осигурява кръвта с богат доставка на кислород, което помага да се очисти повече efficiently.It също образува разтворими комплекси с желязо и други минерали по време на храносмилането производство на желязо по-био-наличност. Следователно, желязо в спирулина е над два пъти по-резорбируеми като форма на желязо се намери в повечето зеленчуци и меса.
4) Essential Fatty Acids
Човешки изисква хранителен източник на есенциални мастни киселини (EFA). Те насърчават холестерол нормализиране и са прекурсори за хормони, нареченипростагландини . Spirulina е 4.7% липиди, или мазнини, и повечето от тях са EFAs.10гр имат 225mg на EFA под формата на линолова (омега-6) и гама-линоленова киселина (GLA). В DV за възрастен е минимален прием EFA от 1% от общите калории.10гр осигуряват 14.8% DV, в зависимост от пол и възрастова група.
GLA е precuror на организма простагландини – майсторски хормони, които контролират много функции . Диетични наситени мазнини и алкохол могат да причинят в GLA дефицит и формиране потиснат простагландин. Проучванията показват, GLA дефицит фигури в много заболявания и много здравословни проблеми, така че един хранителен източник на GLA може да бъде важно.
Единствените други известни източници на диетични GLA са ILK и маслени екстракти майката на вечерна иглика, касис и пореч семена. Spirulina е концентриран източник на GLA, и доза 10 грама е 135 mg.
5) Phytonutrients
Пигменти помогнат синтезира много ензими, необходими за регулиране на метаболизма на организма. Много тъмен цвят Spirulina идва от естествени пигменти, които събират различни вълнови lenghs на слънчева светлина.
а) Фикоцианина
Това е най-важно пигмент в Spirulina, този протеин комплекс е около 14% от общото тегло. A японски патент гласи една малка доза от фикоцианин ежедневно поддържа или ускорява нормални контролни функции клетки, които предотвратяват образуването на злокачествени заболявания като рак или потиска неговия растеж или рецидив.
Китайските учени документирани фикоцианин стимулира hematopoesis (създаване на кръв), подражавайки на хормона еритропоетин (ЕПО). ЕРО се произвежда от здрави бъбреците и костния мозък регулира производството на стволови клетки на червени кръвни клетки. Техните изследвания показват, че фикоцианин регулира производството на бели кръвни клетки, дори когато костният мозък стволови клетки са повредени от токсичните химикали или радиация.
б) Хлорофилът
Общата черта на зелени храни е високото им съдържание на хлорофил. Хлорофилът е известен като почистване и детоксикираща phytonnutrient. Понякога се нарича „зелената кръв“, защото тя прилича на хемоглобина молекула в човешката кръв.Хлорофилът има магнезий в ядрото си, което му придава зелен цвят, и хемоглобин има желязо, което му придава червен цвят. Благоприятен ефект Spirulina по анемия може да бъде био-достъпно желязо.
в) Каротеноидите
Около половината от тези жълти / оранжеви пигменти в спирулина са каротини: алфа, бета и гама. Около половината са ксантофили: Myxoxanthophyll, зеаксантин, криптоксантин, Echinenone, фукоксантин, Violaxanthin и астаксантин. Общо смесени каротеноиди, които съставляват 0,37% от спирулина. Въпреки че бета каротинът е най-добре познатите, този смесен каротеноидно сложни функции на различни места в тялото и работи в синхрон, за да се подобри антиоксидантна защита.
г) Полизахариди
Spirulina съдържа само 15-25% въглехидрати и захар. Основните форми на въглехидратите са рамноза и гликоген, две полизахариди, които се усвояват лесно от организма с минимална намеса на инсулин. Spirulina предлага бърз енергия, без да се облагат с данък панкреаса или утаяване на хипогликемия.
Структурата на полизахариди в спирулината е малко по-различен от тези, намерени в Ganocelium (GL). Въпреки това, работещи заедно с Ganocelium, полизахаридите верижни допълват взаимно да се образува много силна бариера на клетъчните мембрани, особено предотвратяване от вирусен проникване в клетката, което причинява инфекции.
д) Ензими
Ензимите са катализатори на химични промени. Има хиляди ензими, всеки катализиращи специфични реакции. Сухи спирулина съдържа редица ензими. Един от тях е супероксид дисмутаза (SOD) , важно охлаждане свободните радикали в забавяне на процеса на стареене.

Обобщените ползите за здравето от Spirulina:
  • Съдейства за растежа и развитието.
  • Укрепва имунната система и премахване на вирусни инфекции.
  • Подобрява червени кръвни клетки живот. Индиректно ниво нагоре кислорода в тялото ни.
  • Дава възможност на организма да произвежда нови доставки на червени кръвни клетки.
  • Действа като кръв за почистване.
  • Салда ниво на холестерола.
  • Намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.
  • Подобрява яйчниковите функции.
  • Намалява предварително mentstrual синдром.
  • Подобрява стомашно-чревни и здравето на храносмилателната система.
  • Засилва естествената прочистване и детоксикация.
  • Естествен контрол на теглото.
  • По-добра антиоксидантна защита оттам и за намаляване на риска от рак.
  • Облекчава симптомите на депресия.

Този кратък видеоклип разказва контур на Spirulina:

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s